تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس
سرخط خبرها

بیماری‌های رایج در بین دهه شصتی‌ها

  • کد خبر: ۱۳۴۵۴۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
بیماری‌های رایج در بین دهه شصتی‌ها
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، توضیحاتی را درخصوص افزایش بیماری‌های دوران کرونا ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا مهدوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: پاندمی کرونا باعث افزایش شیوع برخی بیماری‌ها شده است.

مهدوی به افزایش شیوع فشارخون، دیابت، چاقی، اضافه وزن و…، اشاره کرد و افزود: افزایش این بیماری‌ها منجر به افزایش بیماری‌های عروق کرونر و در نهایت، بروز سکته‌های قلبی و مغزی شده است.

وی در ارتباط با کاهش سن بیماران قلبی، گفت: واقعیت این است که بیماری‌های قلبی را در سنین پایین می‌بینیم. یعنی در بین کسانی که دهه شصتی هستند و حالا وارد میانسالی شده اند.
وی با اشاره به افراد دهه شصتی، ادامه داد: شیوع بیماری‌های قلبی در این گروه سنی ناشی از تعداد زیاد آنها است.

مهدوی گفت: سن ابتلاء به بیماری‌های قلبی می‌تواند به خاطر عوامل خطر پایین بیاید.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین جنس زن و مرد از لحاظ ابتلاء به بیماری‌های قلبی وجود دارد یا خیر، افزود: معمولاً خانم تا زمانی که به دوران یائسگی نرسیده اند، کمتر از مردان به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. اما، در دوران سالمندی، تقریباً برابر می‌شوند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->